fredag 12. februar 2016

vinter blir vår - kunst og nytt prosjekt 2016

de siste ukene har jeg jobbet mye på skolen og det har blitt mindre tid for kunst og oppdateringer på nettsiden / facebooksiden osv.
 til tross for mye jobbing ( jeg underviser i tysk og kunst/håndverk på den lokale ungdomsskolen ) ble jeg GREPET og inspirert av den stor flyktningskatastrofen som foregår : daglig leser vi i avisen om store lidelser, vi ser nyheter fra grensen til Tyrkia hvor mennesker fra Syria "sitter fast". 

Bombingen i Aleppo i Syria og overfylte teltleir og mottaksentre! .....min jobb som kunstner og lærer er også påvirket av nyhetsbilde!
 jeg underviser i en Alfabetiseringsklasse og i to Mottaksklasser ! 
Møte med ungdommene og deres "historier" er sterke og gripende! 

Siden Januar har jeg jobbet med en serie som jeg kaller for " U T S E N D E L S E N "
...tema er FLYKT, FRYKT, UTSENDELSEN, TUNGSINN, NØD og SORG 
men handler også om SOLIDARITET og VENNSKAP ---  

serien vokser for hvert uke som går - akkurat nå jobber jeg på bilde nummer 21 og 22 
jeg valgte noen få ord / sitater  som jeg finner i gamle diktbøker til hvert maleri - som en slags "TITEL" / et statement 
malerier er AKVARELLER / FARGEBLYANTER  med COLLAGE
str. er 30 x 23 cm

her noen smakebiter :



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar