søndag 4. mai 2014

Den 14. Dalai Lama kommer på besøk til OSLO /mai 2014

FAKTA ER:
Dalai Lama kommer til Norge i mai. Det er nå 25 år siden han fikk utdelt Nobels fredspris av den norske Nobelkomite i 1989. Det er en stor glede for de rundt 60 tibetanere som bor i Norge, alle Tibet-venner og menneskerettsforkjempere, og mange tusen norske buddhister.
Det store spørsmålet nå er: vil norske topp-politikere møte Dalai Lama når han kommer til Norge i mai? Som det ser ut nå kastes ballen til arrangørene ved å si at det er et privat besøk.
Det er riktignok et privat besøk, men når en profilert fredsprisvinner gjester landet synes det å være naturlig at landets statsminister og andre representanter på verdig vis ønsker ham velkommen! I motsatt fall vil signalet som gis være at handel og økonomiske avtaler med Kina er mer verdt enn å stå opp for menneskerettigheter og dem som er fratatt sin ytringsfrihet i Tibet?
Nordmenn er godt informert om situasjonen i Tibet. Jeg tror at de fleste nå ser at regjeringens og Stortingets holdning ikke er i tråd med verdiene til det Norge som ga Dalai Lama fredsprisen for 25 år siden.
Hvis mange nok viser sin støtte ved å knytte seg til denne siden, vil det bidra til å legge press på politikerne og skape en holdningsendring!
(fra FACEBOOK-gruppen OPPROP MOT MANGLENDE POLITISK OPPSLUTNING RUNDT DALAI LAMAS NORGES-BESØK)
 
Jeg hadde fra før malt en rekke akvareller med tema MINDFUL THINKING
og nå også en del akvareller med buddhistiske munke, ord/sitater
fredag 9.mai skal jeg treffe H.H DALAI LAMA på Grand Hotell i OSLO 
da er det audiens med Norsk-Tibetanere og andre spesiell inviterte
jeg er såååå heldig at jeg kan ta med et av mine akvareller dit og kanskje jeg får lov til å overrekke maleriet til Dalai Lama...!? gjett om jeg er allerede nervøs....
detter blir en super spennende opplevelse og "once in a live-time"  
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar