mandag 14. oktober 2013

HØST 2013 - mitt arbeid med den nye adventskalenderen for voksne

jeg er opptatt av ØSTENS FILOSOFI og den nye kalenderen inneholder mye av tanker hentet fra MINDFULNESS og BUDDISME!
 jeg har tatt bilder i Marka, på Nakholmen (en øy i indre Oslofjord) og i Oslo-by
inspirert av WABI - SABI -tanken.

WABI SABI er en gammel japansk tradisjon. WABI SABI representerer en måte å se verden på :å se skjønnhet i det ufullkomne og det enkle. og videre: en måte å være i verden på : å akseptere forgjengelighet og ufullkommenhet.
typiske eksempler er værbitte former og linjer i naturen og objekter med PATINA, objekter som er eldet på en vakker måte av tidens tann! ta en titt på en del av fotografiene mine her på denne siden - du vil finne dem igjen i adventskalenderen min - sammen med et vakkert sitat om STILLHET.

I STILLHETEN finner vi NÆRVÆR, TRYGGHET og SJELEFRED!
akkurat DET vi trenger i Advent......


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar